Feedback

Informations

Barthélémy Fisen, Historiarum Ecclesiae Leodiensis. Liber decimus tertius.

Authors, creators, collaborators : Fisen, Barthélémy
Type of the represented object : Manuscript

Détails
Authors, creators, collaborators: Fisen, Barthélémy (1591-1649) (authors)
Creation of the original object: 17th century
Modern times (1492-1789)
Original object location: Réseau des Bibliothèques
Identifiers: Ms187 (cote ULiège)
ALMA210743 (code-barres ULiège)
Réseau des Bibliothèques: Identifier: 9919837167902321
Barcode/Inventory no.: ALMA210743
Call number: Ms187
Original object language: Latin
Abstract: Histoire de l'église de Liège de 1477 à 1538.
Material, support of the original object: Papier
Dimensions, weight or duration: 360 x 265 millimètres.
Physical description of the represented object : 135 pages. Main unique de Barthélémy Fisen. 28 lignes. Notes marginales. Nombreux inserts de papier. Colonnes décorées à l'encre rouge.
Description: Reliure du XIXe siècle.

Version numérique disponible en haute résolution couleur ainsi que microfilm noir et blanc.
Geographical Location represent or evoke: Liège (Principauté)
Keyword: Chroniques (historiographie); Liège (Principauté) -- Histoire; Chroniques liégeoises de l'époque moderne
CREF classifications: Histoire
Droit
Classifications: Arts & humanities => History
Law, criminology & political science => Metalaw, Roman law, history of law & comparative law
Original object linked resource: Fiess-Grandjean. Bibliothèque de l'Université de Liège : catalogue des manuscrits. Liège, 1875, n°777.
Organization that sponsored the digitization: Fédération Wallonie-Bruxelles (plan PEP'S)
Part of: Public domain
Permalink: https://hdl.handle.net/2268.1/3376

pdf.png
Ms. 187.pdf
Description:
Size: 92.54 MB
Format: Adobe PDF
Access type: Open Access
pdf.png
Microfilm_Ms187.pdf
Description: version microfilm en noir et blanc
Size: 40.38 MB
Format: Adobe PDF
Access type: Open Access

Items in DONum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.